Selamlar arkadaşlar, e-ticaretle uğraşanların korkulu rüyası THH konularına bir yenisini ekleyelim dedik. Geçenlerde e-devletten bir başvuruyu kontrol ederken gözüme çarptı, sonra biraz araştırdım.
Şimdi, bir müşteriyle sıkıntı yaşadınız ve konu hakem heyetine gitti diyelim. Süreci takip ederken bir de baktınız ki dosyada Tüketici Hakem Heyeti ara karar verildi ne demek yazıyor. Eyvah, karar aleyhime mi çıktı diye panik yapmayın hemen.
Bu aslında nihai karar değil. Yani heyet henüz sen haklısın ya da haksızsın dememiş. Ara karar demek, heyetin karar verebilmek için ek bir bilgiye, belgeye veya bir bilirkişi raporuna ihtiyaç duyması demek. Yani süreçte eksik bir şey görmüşler ve taraflardan birinden (bazen sizden, bazen müşteriden) bunu tamamlamasını istiyorlar. Size bir tebligat gelir veya e-devlet üzerinden bildirilir, şu belgeyi şu tarihe kadar gönderin diye.
Kısacası, top hala ortada. Sürecin bir parçası sadece. İstenen belgeyi zamanında yollarsanız dosya normal akışında devam eder. Ama o istenen şeyi göndermezseniz başınız ağrıyabilir, karar aleyhinize çıkabilir.
Sürekli birileriyle uğraşmaktan yorulduk valla. Umarım kimsenin başına gelmez ama gelirse de hazırlıklı olun. Daha önce bu durumu yaşayan varsa tecrübelerini paylaşırsa sevinirim.